Trendiga läder

publicerat i Inredning;
Ett material som jag verkligen gillar är läder. Som den dressyrryttare jag är gillar jag fint brunt läder på sadel, träns och ridstövlar. När det blir nött så blir det levande och inte bara nött som man uppfattar svart läder många gånger.
 
Givetvis tycker jag att läder passar även i heminredningen, och visst har det fått ett rejält uppsving? Nu ser man läderdetaljer överallt! Som alltid så gäller det att använda det med måtta, annars kommer hemmet se ut som en jaktstuga eller ett hem från 80-talet -och inte 80-talet på ett bra sätt.
 
Många gånger räcker det med små detaljer som en stolsdyna, några handtag på garderober, en spegel som hänger i ett läderbälte. Dessa detaljer kan kosta otroligt mycket men det kan även vara lätt att göra själv om man är lite händig. Här visar jag några detaljer som jag själv vill ha och några som jag tänker göra själv. Vissa är dyra och vissa har man fått ihop utan något större hål i plånboken. 
 
Som alltid så gäller ett av världens bästa motto, "Gör det med måtta!" Precis som att all metall inte kan vara koppar eller mässing så kan inte alla detaljer vara i brunt läder. Väg gärna upp det med något nättare material och se det som detaljer. Våga blanda färger , material, stilar och gör det till din egna personliga stil.
 
 
Handtag till garderoben
 
Handtag till köksluckor eller garderob
 
 
Gör din IKEA Malm-byrå lite finare
 
 
Läder runt din klädstång. Det går lika bra att linda runt klädstången i garderoben eller i hallen.
 
Läderskärp runt den runda spegeln. Jättelätt att fixa själv.
 
Marockanska sittpuffar är superfina runt soffan och tar inte så stor plats.
 
Den älskade Fladdermusfåtöljen. Bekvämare att sitta i än man tror.
 
Lädarklädda Frits Hanzens "Sjuan". Just nu på kampanj hos Länna möbler.
 
 

Kommentera inlägget här :