Inspirationen flödar!

publicerat i Inredning;
Efter jag bröt ihop lite under midsommarhelgen för att flytten kommer upp typ NU har jag kommit tillbaka igen. Från att ha tyckt att det ska bli skitjobbigt att flytta från en mycket omtyckt lägenhet försöker jag att lösa problemet, och vad är då det? Göra det nya boendet mycket omtyckt också med min personlighet. Hjärnan har fått gå på högvarv om vad vi ska fixa, hur vi ska fixa och mycket inspiration och idéer har utbytts med kära vapendragare (läs främst min syster).
 
För att göra en lång historia kort så kom jag över en bild på ett HELT MAGISKT kök i marinblått, som jag bara älskade från första stund. Jag har haft lite svårt att verkligen känna att den här färgen i mitt hem känns rätt. Jag trivs väldigt bra med rostiga toner som senapsgult, orange och cognac men vill kärna utöka färgerna lite. Pastelltrenden har aldrig riktigt fallit mig i smaken mer än på teburkarna i köket som jag köpte i Barcelona för några år sen (som BTW är underbara).
 
 
 
Nu däremot vet jag vad jag vill satsa på och det är oljiga kulörer. Med oljiga kulörer menar jag marinblått, mörk petrol, grafitgrå. Kan inte tänka mig några finare kulörer till vårt hem att bryta av med till ljusgrå, teak, koppar, mässing, stål, läder, vitt, svart, senap, orange... Det känns bara helt rätt och I LOVE IT! Det är den känslan, gott folk, som man ska lita på.
 
Till råga på allt vill jag tipsa om att H&M HOME även dom har utökat sitt sortiment med just dessa kulörer, det kunde inte vara mer passande. Jag gillar att dom går bort lite från det alldeles för gulliga och tjejiga till att stiga in i en hårdare maskulinare värld. :)
 
Inspirationsbild kök i marin
 
 
Inspirationsbild grafit och ärgad koppar
 
 
Inspirationsbild trappa från BLOOC i petrol
 
 
 
Inspirationsbild från H&M
 
Jättefina kaffekoppar från H&M
 
Linnekudde i marin från H&M
 
 
Kudde i skinnimitation från H&M

Kommentera inlägget här :